Вимоги до уроку музики
Вивчення предметів художньо-естетичного циклу в системі загальної середньої освіти є важливим чинником духовного розвитку естетичної та загальної культури. Зміст шкільної художньо-естетичної освіти розкриває перед учнями розмаїття жанрів і стилів українського та світового мистецтва, своєрідність вітчизняної художньої культури в контексті культуротворчих процесів людства, основи естетичних знань, прилучає учнів до творчої діяльності в окремих видах мистецького самовираження.
Основні вимоги до організації навчального процесу з предметів художньо-естетичного циклу є стабільними:
1. використання творчих форм роботи;
2. забезпечення цілісності уроку та побудова його за принципами педагогіки мистецтв /цілісності, образності, асоціативності, варіативності, імпровізаційності, інтонаційності/;
3. дотримання принципу тематизму, передбаченому програмами;
4. розкриття життєвого змісту творів мистецтва та орієнтація на особистісне його сприйняття.
Структура і зміст навчальних програм враховує надбання вітчизняної і світової культурної спадщини, національних фольклорних цінностей та сучасних тенденцій у розвитку мистецтва.
Для вивчення в ЗОШ предметів художньо-естетичного циклу пропонуються чинні типові програми з домінуючих предметів: - у початковій школі - програми з музики, образотворчого мистецтва або інтегрованого курсу „Мистецтво”, що входять до збірників програм.
Видавництво "Початкова школа", 1-2 кл./200І р./ та 3-4 кл./2003 р./. - в основній та старшій школі - програми та поурочні мелодичні розробки з музики /1-8 кл./ та з образотворчого мистецтва /5-7 кл./, видавництво „Шкільний світ”, 2001 р.; програми з художньої культури /10-11 кл./ та з основ естетики / 10—11 кл./, - видавництво „Шкільний світ”, 2001 рік. Відповідно до зазначених програм з музики та візуального (образотворчого) мистецтва розроблені методичні рекомендації, навчально-методичні посібники, фонохрестоматії: „Вивчення музики в 1-4,5-8 класах”, (авт.Беземчук та ін.), „Музична хрестоматія, 1-8 кл.”, (упорядник Печенюк), „Фонохрестоматія з музики, 5-8 кл.”, (упорядник Демчишин), „Методика викладання образотворчого мистецтва в школі” (авт.Божко, ІІоменова та ін.), „Художня культура світу”, (авт. Миропольська), „Основи естетики”, (авт. Левчук, Онищенко). Усі навчальні програми, за якими здійснюється викладання предметів художньо-естетичного циклу, повинні мати гриф Міністерства освіти і науки.
|